K

The coming mönster of improvisation II: Soulville - Ben Webster Quintet

1. "Where Are You"

Alla tittar ut
genom mitt fönster

och dricker kaffe
med en vanlig skärpa

långsamt och stilla
mellan tvättpassen

mellan tangenterna
på pianot
då det regnar

färgerna står stilla
och skiftar

i Soulville.


2. "Time on my hands"

När man hittar steget
i lugnet

bakom dörrarna
i en film, på söndag:

en sömnig bakgård
med mycket att säga.


Tågen som stannar
mitt i skogen ger oss
andrum och en chans
att insluta andningen,
jag skaffar en egen
vibration


3. "Late Date

Flyter ner
på trottoaren

och någon säger,
West west!

Röker kanske för
många cigaretter
och genar inte
förrän det är dags
att gripa mig

men det är
aldrig mitt ansvar,
jag tar vara på
bytet mellan
soloisterna

du får vara vanlig






Tackar!

Kommentarer

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0