K

Minibar

Det hörs sirener
långa och korta
och jag ligger och sover
bort
årets viktigaste kväll!
Allt ska hända!
Jag cyklar genom
stan för att
ge en tröja till
vännen jag sover hos
och jag saknar
att folk
inte är arga
på riktigt,
några vänner
på sin höjd,
och att jag
inte kan skratta
åt det enfaldiga
längre
Nu fryser jag
och min vän fryser mer
så jag cyklar tillbaka
och glädjer mig åt
att jag ligger och
sover bort
årets viktigaste kväll!
Allt ska hända!
Jag förstår inte
vad de äckliga
poliserna gör utomhus
och människorna som
så desperat måste komma
in på listan gör
inomhus eller utomhus
Jag förstår inte
vad jag gör i stan
förutom att jag ligger och
sover bort
årets viktigaste kväll!
Allt ska hända!
Och det känns dammigt
men skönt
att se att den idiotiske
bortskämde studenten
falla
som dagens höjdpunkt
och att se tillbaka på
när jag ligger och
sover
bort
årets viktigaste kväll!
Allt ska hända!

Kommentarer

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0