K

Sjunga

Under vattnet
här mår man.
I källaren mår
man ännu bättre.

I det övergivna ghettot
bodde jag i tjugo år
och höll räkningen
varje dag. Till slut
var mina fingrar
otillräckliga.

"Vi minns ubåtarna"
säger du, under
ghettots vatten.

Torpederna jagade
dig med
ostämda toner
i timtal, du såg
det kanske mer
som ett sätt
att underhålla
din livsglöd!



Du lärde många
att simma.
De lärde sig
mycket om
havet utan att
se det.

Istället - Ghettots
vatten.
Ghettots undervattens
serenader.

Helt vilsen
försökte jag
desperat hitta
ett fint gardintyg
till din tionde
födelsedag.
Du var ofta
på rymmen.
Jag fick inte se
dig vid
middagen.

Istället - ghettots
vatten.


Jag inredde
ditt rum
med vad jag
hade. Jag
hade inte mycket.
Jag hade på sin
höjd kräktabletter
och krediter.

Istället för att
se mig leva -
Ghettots vatten

Din familj
brakar ihop
med mig i
spetsen!

På min begravning
löd ditt tal:

"Jag ska berätta
för er om
ghettots vatten"


Jag kramade
dig verbalt från
kistan.
Obönhörligt
hårt
och sa
"jag älskar dig
min son"

Sen var det som
om du talade
till mig. Jag
tyckte att jag
hörde något
om
ghettots vatten?

Kommentarer

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0