K

My Baby Just Cares For Me

Det här
lilla barnet
sökte liksom
upp mig
och hade med
sig en halväten
bakelse.

Jag undrar
när barnet
ska äta färdigt
utan att
tänka på framtiden

utan att ramla
efter alla andra

Jag frågar, vad gör du här
varje dag frågar jag
samma sak
och får som svar
att "varför är alla
så ytliga? varför kan de
inte komma ihåg mig
när jag betalar
räkningar och
inte säger var jag är"

jag känner att jag måste
säga något:

den dagen de hämtar dig
ska du säga "alla domherrar
ska dö!". Då ska allt lösa sig!

Sorgligt nog glömde du
och när dagen kom sa du istället
"alla koltrastar ska dö!"

du svek mig

jag åt en smörgås







Kommentarer
Postat av: Anonym

genialt

2011-03-10 @ 21:09:09
URL: http://chhampus.se

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0