K

Spöke

Jag såg en pojke
sitta och titta
på TV i ett
vardagsrum
Istället för
att avvisa honom
så frågade jag
honom hur det
kändes att vara
så lik huvudpersonen
på TV.

Han sa att han inte
alls var lik
huvudpersonen
men att
han kände igen sig
väldigt mycket
i rörelserna och
karaktärsdragen.
Pojken citerade
huvudpersonen
och jämförde
citatet med ett
av sina egna.

Han skulle
senare börja
ta hand om
katter, spela
kort, röka
cigaretter
och stämpla
pass på
en flygplats.

Jag har
aldrig undrat
igen om han
är mer lik huvudpersonen
nu. Det rör mig inte.

Det är bara en jävla
historia!

Punkt.




Jag är glad över att ha tagit den här bilden.

Kommentarer
Postat av: Isabella

Ja, skitfin bild.

2010-09-02 @ 22:03:55
Postat av: Pelle

Tack, älvan. Man ser honom oftast inte le =)

2010-09-03 @ 03:08:42

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0