K

Klättring 1

Du vill lära dig
att dansa
bra säger jag
vi stannar
upp som
mitt i en
öken, de som
tittar ser oss
på kartan
som små myror

Jag tar fram
vatten och
säger att
det går segare
om du ska
lära dig att
dansa och tänker
tillbaka på
hur jag har
kämpat för
min biljett hit

Du ler inte som
du brukar
utan med ett
förstående
förakt och skickar
en strålande
blick med
dina ögon
och säger
vi stannar här
så får jag
lära mig att dansa

Vi stannar hela
natten och jag
väntar otåligt
på dig, du
lär dig alla
möjliga steg
från grunden
och upp till
hög nivå

Först på morgonen
börjar jag
hoppa in
i dansstegen
och tänker inte
på något särskilt,
du säger att
du ser en öppning
där kan vi gå

Du tar de första
kliven på månen
och jag följer
tveksamt efter
ända till mars



Å De Vackra Städernas Vägnar!

Kommentarer

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0