K

Härlig är jorden

Du väntade den här gången med att ta ner huvudet, för att det var barr i karet som du hade dragit in. De kom från baksidan där du fick stå i snön ett tag och när du doppade fötterna gjorde det ont, och du skrubbade så vackert din rygg med borsten och såg oändligt många prickar i havet. När du gick upp visste du att det var ett paradigmskifte.

Du får försvara dina sätt på dagarna fast du håller med dem, i alla fall tycker att deras sätt är okej, men de låter dig inte förklara. Jag ser dig sitta på ett bibliotek om dagarna i stora fåtöljer med ditt böljande hår som jag gör långa floder av, jag står bara en bit bort vid sökmotorn och facklitteraturen. Du antecknar det du läser på ett presentkort från någon skitaffär för att få användning för det senare på något sätt, annars är det slöseri med tid.

Du använder ditt dåliga samvete och gör precis vad du vill med det, och jag glömmer bort dig och skriver ner mina tankar på ett presentkort från någon skitaffär för att få användning för det senare på något sätt, annars är det slöseri med tid. Du skriver numera ner dem på en dator i ett finare bibliotek, du har eventuellt fått ett passerkort. Du går hem och lyssnar på dina skivor och de hjälper inte alls längre för du tänker bara på de skivor som andra tipsar om. Du vet att tipsen är förjävliga och du stryper de skyldiga blickarna från mig

Kommentarer

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0