K

Grattis. Gick det bra? - FEÖ

Du går ut med
skorna på och,
har du glömt något
frågar jag
inget skönt svar
och inget tomt

Vad ska du säga
undras det
jag tycker inte
att du ska säga
något för nu
har du chansen
att vara tyst
och ta emot priset

Och vi pratar varje
dag som en regel
även när vi
inte har tid
även om jag
måste leverera
usla ursäkter
hemma
så ses vi vid
konsum och

På trubadurmötet
spelar du helt
ur takt och de
andra tittar på
dig som om du
vore besatt
även de blir
besatta och snart
spelar alla ur takt
och jag tittar
på och vet
att jag får min tid
efteråt såklart

Jag gråter nästan
när vi tänder
en cigarett
som vi vackert
delar på och
du undrar vad som
är problemet

Vi går genom
alla årstider
och stupar
till slut
tillsammans
över ett LM


Kommentarer

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0