K

Vänta igen

1.

Varje gång
bordet skakar
varje gång
man får höra
något man
slänger ur sig
varje gång
du inte bryr
dig om att dö
varje gång
blir jag lika
glad och vacker

det blir två
olika personer
som talar
med varandra
i samma kropp
och båda
kan tjäna sitt
leverne på
helt olika saker


2.


Ryck tag i
mig och lyssna
på mina läppar
när jag berättar
att jag inte har
vattnat mina
blommor någonsin

Du tycker att det
är häpnadsväckande
för att de fortfarande
är fina, varför?


3.


Den där ligger
i sin mammas
knä och snyter
sig och drar
glasögon över
ögonen, ryser
och ber till gud
om att aldrig
bli vuxen
och säger

det vore andligt
att höra de
där ostämda
instrumenten
igen


Kommentarer
Postat av: alexander

HAHA ", varför?" nej men, asbra =D

2010-02-16 @ 20:58:33
Postat av: Pelle

HAHA Faktiskt. Ifrågasätter simpla fakta

2010-02-17 @ 00:08:37
Postat av: Isabella

underbart.

2010-02-17 @ 17:27:21

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0