K

22-23/"En duktig kille voro han"

Från anteckningshäfte:




Räken

1. Bryt sönder papprerna!
och ångra sedan varenda påtvingat
penseldrag.

Jag blir så glad när
du raderar allt jag
har sagt. Vi
bestämmer aldrig
något. Vi bestämmer
bara att vi någon gång
ska bestämma vilka siffror
som är rätt.

Du är vaken.
din jävla råtta
du är en varulv.



Salt

2. Vi som satt vid
barnbordet gick
ner till bordellerna.
Drack lemonad
Släpptes in hos
högmodiga kiroprakter
som spräckte sina
drömmar. De fick
se oss nakna.
De våldförde sig
på oss med sina
tumregler.
Polisen köpte en
ponny till sin
sexåring när
fallet var löst.

Någon kommenterade
händelseförloppet i sitt
huvud!
Men det var
inte hans bröder
som satt vid bordet.
Denna någon var en
hisnande cowboy.
En rebell!


3. Mats

Hon ångrar inte
sin tyfus.
Fast det var
jag som gång
på gång
släppte in
senapsgas i
operationssalarna.

01:35 så piper
hennes väckarklocka
och hon ligger där
och är så jävla
onåbar liksom.


4: Auschwitz

Södra läktarens
jubel skrockar
mig rakt i
ansiktet.
Långsamt
flyr jag
därifrån.
Ingen undrar
var jag ska
någonstans
för att jag
är själv, helt
själv.



Björn


1. "Man ser inte
mörkret i taket."
2. "Så man inte
ser mörkret
i taket."

Alltid

Jesus är tillbaka
och betalar 300
för att äta ur
en hundskål.
Polaren undrar
hur det skulle
vara om Jimi
Hendrix var en
katt.

Jesus får plats
med många polare.
Det finns 30
madrasser i
härskarens sovsal
Ibland disponeras
allesammans av
en person.

Jesus är trött.
På en snöande dag
sträckte hon sina
händer mot
fönstret och välte
sina lampor.




Tack!

Kommentarer
Postat av: Isabella

Du är så fantastisk, jämt!

2010-08-30 @ 11:36:36

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0