K

Finbesök

De senaste
dagarna var
alldeles lugna
gjorde en tågresa
och jag var där
framme för tidigt
men att ansluta
en situation är
ibland märkvärdigt
och lättsamt

Jag såg en fiskare
och en tvärflöjtist
och två frågande
blickar två frågande
människor, jag måste
ha gått upp och ner
för samma gata
säkert fem gånger

Stannade till och
läste tidningen,
de skrev att
Tomas Di Leva
gjorde brutala
försök att återskapa
saker och jag log
åt ordvalet men
de var mest av allt
sena i sina iakttagelser

Det är inte
så märkvärdigt i
där men det är
intressant och
intetsägande
att se sin egen
spegelbild i
skyltfönster
och att bara gå
omkring var som
helst utan att
behöva stanna
och säga hej



Kommentarer
Postat av: Isabella

Allra finaste Pelle

2010-04-02 @ 21:00:31

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0