K

Vad du ska, Vad du vill.


  • 18 år i livet! Det känns roligt, men ja, ungefär som vanligt. Lördagens födelsedagsfest var mycket upplyftande, men en rungande sång och mycket glatt folk. Kvar från festen var en bandspelare på vilken jag spelade in ett band med fyra gitarrsånger.
  • Pipan är mysig. Mycket mysig. Och inte så farlig. Jag ska inte glömma bort radion heller, jag lovar I och F. Jag väntar ett tag till, så att jag kan kombinera pipan med radion och en dunge utanför solskenet, i värmen.
  • Jag har återigen upptagit promenerandet; Fick mig en fantastisk promenix med herr Robin under måndagen. En eskapad genom Nåstens vattniga träskvägar och slitna skor gav mig i alla fall en utblick över Gottsunda-Gipens vackra omgivningar. Solen lyste på trädtopparna, jag grät lite.
  • Jag älskar att improvisera. Det blir kanske lite fulare och oarrangerat, men alla rätta känslor kommer fram i sitt rätta ögonblick.
  • Snellbloggen.blogg.se - Vi må vara lite sega på uppdateringar ibland, fast vi håller hög standard. Ett av de bästa initiativen som har tagits på god tid.
  • På Lördagen återser jag Skinnskattebergs vackra nejder, då jag skall besöka min syster och titta på hennes senaste teatraliska framträdande. Jag ska vara stolt över min syster. 
  • Jazzsteppa - Flotta grejer. Drum & Bass, Dub och jazz är senaste grejen! Utan mångfald finner man ingen inspiration.
  • Myrornas vägar äro outgrundliga. För eder lycka är affären på Sysslomansgatan något mer kunglig än den på Kungsträdgårdsgatan. Underskattad.
  • Ses imorgon. Funkar alltid!


Åke Göransson



Holofon av Dorena, från 2008.

Kommentarer
Postat av: Johan

Dina inlegg luktar Uppsala. mhhmhmmhh

2009-05-14 @ 04:47:48
Postat av: Martin

johz<n stånkar.

2009-05-14 @ 09:08:53
URL: http://litesomengud.blogg.se/
Postat av: Oskar

Ditt system skall falla, falleralla! Och långa promenader är inte att leka med, det kan vara guld. Fast man tänker för mkt. hur kan man sluta tänka? urgh...snellbloggen är nice, improvisation är nice, etc etc. keep it real. och skriv ett riktigt inlägg. listorna må vara lätta att få inblick i, men saknar själ.

2009-05-14 @ 09:48:37
URL: http://lindbom.blogg.se/
Postat av: alexander

haha johan - njuter.



promenader equals awesome.



btw, vad hette johannas kompisars band? de som spelade jazzliknande saker? de var grymma, kom och tänka på dem nu när du snackade om jazzsteppa. :D

2009-05-14 @ 16:31:33
Postat av: imme

varsegouud pelle! radio och pipa det är du värd, fint att du gillar dom båda. grattis igen, jag håller tummarna för 18 år till.



SNELLBLOGGEN=BÄST.

2009-05-14 @ 19:58:43
Postat av: Bea

det här inlägget gjorde mig glad. Semikolon och Snellblogg. sim sim

2009-05-14 @ 20:43:35
URL: http://beaklein.blogg.se/
Postat av: Rudan

Stackars Johan, han faller sönder. Snart återstår bara fragment. Vi upprättar en stödfond till hans ära, och välkomnar honom med en riktig fest.



Du förväntar dig en kommentar va? Inte denna gång Pelleponken

2009-05-17 @ 23:20:31
URL: http://superconnected.blogg.se/
Postat av: Rudan

Men skämt åsido, självklart ska pojken få en kommentar. Att improvisera är inte lätt. Man behöver veta vart alla toner sitter, hur de låter och vilka som fungerar tillsammans. Och inte bara det, det krävs talang. Det har du, och det är därför du är med i Butterflycatcher



Jag räknar ner och fruktar den dagen mitt namn kommer pryda ett inlägg på snellbloggen. Fråga mig inte varför; jag vet inte sjäv...



2009-05-17 @ 23:25:18
URL: http://superconnected.blogg.se/
Postat av: Isabella

Göransson-bilden är helt...magisk...

2009-05-23 @ 17:52:11

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0