K

Claudia & Klaus

Systemet är hotat =(

  • Musik Direkts jury gillade inte vår musik. Mycket sorgsamt. Men! Eftersom att jag gick in med inställningen att elitism inom musiken är vidrigt så gör det inte så mycket. Jag gillar min musik och jag gillar vår musik. Det gjorde även min 78-årige morfar, som ansåg att vår batterist borde lyssna på Art Tatum. Det tycker jag är starkt.
  • Fiol, som sagt. Det är på väg.
  • En trave med böcker. Nietszche, Doktor Glas, Laments for the Living. Det är trevligt att läsa.
  • Jag hittade en gammal traströja i dagarna. En blå, utsliten, polooigenkännlig, ruffig gammal tröja som jag hade för massa år sen. Det är ingen skam att ha trasiga kläder, så jag har på mig den nu. Flott.
  • Fick precis ett juryåtlåtande från Musik Direkt för övrigt, för att återknyta till min första punkt. Vi hade tydligen ett pampigt sound, intressanta komp och rytmer, bra rörelse och ett roligt klockspel. Vi måste dock slipa på vårt material =(. Men, det var ju inte så dåligt ändå! Tillbaka till verkstaden.
  • "Se de troende av varje tro! Vem hata de mest? Den som sönder bryter deras värdetavlor, brytaren, för brytaren. Men han är den skapande!"



Träd i Skövde, Vinter 0809 av Per

Kommentarer
Postat av: alexander

hon har aldrig hört om loket olsson men kan stava nietzches namn...



fuck systemet



respekt åt gamla tröjor.

2009-03-11 @ 19:46:29
Postat av: Oskar

Fuck system!



Jag är jätteförvirrad, hoppas du keepar it real! Diggar citatet i slutet!

2009-03-11 @ 20:34:16
URL: http://lindbom.blogg.se/
Postat av: Juan de Americano

Har aldrig hoert talas om Art Tartum, men din morfar moste vara stenhord!

Holler med om musik direkt, det er ju egentligen bara en sjelv som behoever doema musiken man skapar, vad andra tycker er inte so vesentligt. Fast jag tycker det juryn sa let bra endo.

2009-03-11 @ 21:15:48
Postat av: Juan de Americano

Har du boerjat spela fiol foerresten?

2009-03-11 @ 21:17:10
Postat av: Pelle

Du har så rätt. Nu kan du dra härifrån



Det är från Zarathustra =D



Du har helt rätt, Juan. Hoppas du filar på fler gitarr-idéer. Och ja, lite halvt. Låter inte helt förjävligt i alla fall =D

2009-03-11 @ 21:37:27
Postat av: Rudan

Juan din jävla mexare, vem släppte ut dig <3



vi är bäst, fuck systemet!

2009-03-12 @ 16:22:15
Postat av: Pelle

HAHA Hjärtat =D

2009-03-12 @ 16:43:57
Postat av: Martin

Trasiga kläder är underskattade och leder till en ökad medkänsla till fattiga. typ.

2009-03-12 @ 23:01:52
URL: http://litesomengud.blogg.se/
Postat av: Johan

Rudan: Jag simma oever grensen (skituselt)

2009-03-12 @ 23:33:41
Postat av: imme

jag ser fram emot fiolen alltså! ( jury schmury, ni är bra i vilket fall)

2009-03-14 @ 12:43:27
Postat av: Isabella

Vad menar de med material?

2009-03-20 @ 15:07:50
Postat av: Bea

heheh, jag såg precis tafsande cyklist på lastfm, schööön

2009-03-24 @ 13:55:19
URL: http://beaklein.blogg.se/
Postat av: Rudan

Pelle: Jag tänker inte böja mig för jurryns vilja; våra låtar förbli som dom är



Martin: Hårda män har hela kläder



Johan: Du behöver ingen egentlig komentar, immigrationsmyndigheten är redan efter dig

2009-03-26 @ 22:17:39
URL: http://laserjesusx.blogg.se/

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0