K

Epoker ur Livet! - Tre

Det är kväll. De sitter vid bryggan och fiskar. Det är en härlig, somrig, varm, kall, minnesvärd, nostalgisk, himmelslik, ljus, mörk doft som ligger och svävar i luften. Den berättar för dem att de inte behöver prata bara för att de sitter där. Den tar tillfället i akt och berättar hur lätt det är att bo i luften. Det är lätt att vara luften.

Tänk er toner som blandar ihop sig till en stor, salig, underbar, tänkvärd, porlande, vacker bäck. Bäcken rinner i luften också. Allt som de tänker ligger i luften. Det är svårt att tänka sig hur tonerna låter men det kan man tänka sig alldeles för sig själv. De fortsätter bara att fiska, utan att bry sig om napp. Ingen orkar bry sig om något annat än att bara sitta ner och titta på solnedgången. Ett ord skulle kunna förstöra allt. Men! Rätt ord skulle kunna göra allt mycket bättre. Fast de väljer att vara tysta och tänka istället. De tänker på egna saker. De tänker på vad de andra tänker på. Det måste de göra. Det är lätt att vara tyst som en mus när allt är för stort för en själv. Det är lätt att dö också. Ännu lättare än att leva. Ibland i alla fall.

Med lite tur kan man förlora ett minne som man inte vill ha kvar.

De sitter tysta som möss. Himmelen är lila. Lila, orange, röd, gul, blå, sommarfärgad. Mitt i vilken årstid som helst.




Sommar Tvåtusensju, Per W.

Kommentarer
Postat av: alexander

well done. again.

2009-02-05 @ 22:09:34
Postat av: Oskar

Ouff, Pelle...du borde akta dig så att du inte skriver saker som kan uppröra någon. Finns mycket i din text som utstrålar en, vad ska jag säga, smått hitleristisk tendens...t.ex. meningen med att man kan förlora minnen man inte vill ha. En aning förintelseförnekelse, tycker du inte?



Nej, men, det var en trevlig text!

2009-02-06 @ 18:50:27
URL: http://lindbom.blogg.se/
Postat av: Per

Tack Alexander. Men nu kan du dra åt helvete



Du genomskådar mig alltid ;);)

2009-02-07 @ 11:28:35
Postat av: alexander

jag har hittat en stor vinylsamling där delar är till salu..ifall du är intresserad. =)

2009-02-08 @ 22:09:09
Postat av: Oskar

Pääääääär (det är en så sjukt gullig stavning), jag vill starta ett jazzband...

2009-02-09 @ 20:52:19
URL: http://lindbom.blogg.se/
Postat av: alexander

jag vill också vara med där om jag får.

2009-02-10 @ 21:21:47
Postat av: kavan

längesen man läste din blogg nu, jag vill gärna skylla på tidsbrist men när jag kollar tillbaka på mina fritidssysslor de senaste veckorna märker jag att jag inte har någon valid ursäkt för min absenta närvaro! hursomhelst, bra skrivet :)

2009-03-16 @ 22:51:11

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0