K

Din Hand I Min - Extas!



image14




Hej mina vänner! I dessa dagar har SVT beslutat sig för att sända Engla Höglunds begravning på Lördag. Flickan försvann den femte april i år och hittades senare död. Mannen som mördade henne har redan erkänt mordet. När jag hörde om att flickans begravning ska sändas på Statligt finansierad TV börjar jag starkt tvivla på Statlig verksamhets kompetens i dessa dagar. Kan det bli mer smaklöst än att visa en mördad flickas begravning på TV? Finns det några belägg för att göra det alls, eller gör SVT ett högst osmakligt, populistiskt drag?

Nu har mamman förvisso gått med på att få det TV-sänt, men hur kan SVT bygga sändningen av hennes döda dotters begravning på det? Ska man visa unge Riccardo Campogianis begravning då också? Eller ska vi visa varenda dött barns begravning, barn som har dött på det här viset? Knappast, säger jag. Vi är inte inbjudna till begravningen och de som inte kände henne, kände henne helt enkelt inte. Låt familjen ha sin begravning för sig själva och sina anhöriga och låt inte SVT säga vad hela Sveriges befolkning vill se en Lördag-förmiddag.



Med mig är det bra annars, om ni vill ha en uppdatering på den fronten. I tisdags såg jag Explosions In The Sky, mina Post Rock-hjältar. Det var en av de häftigaste musikaliska upplevelserna i mitt liv och förmodligen den bästa konsert jag har varit på. Det känns lite olika med allt som händer i mitt liv, men det är väl bra att man får blanda lite, tänker jag. Det mesta är bra, så ni behöver inte oroa er! Dessvärre är det ju intressantare att läsa ens text när man har något tråkigt att berätta, fast det blir så sorgligt i längden, så jag besparar er det just nu! Jag är snart tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Alexander

Jag håller med dig helt angående Englas begravning. Det är absurt. I den debatten jag såg om det så sa talesmannen att de inte var negativt inställda till att sända andra begravningar, bara att man skulle se till varje fall. I detta fall var tydligen svenska folket tillräckligt berörda att de skulle få ta del av det.

2008-05-09 @ 22:07:55
URL: http://querling.blogg.se
Postat av: johan

jag kunde inte sagt det bättre

2008-05-11 @ 16:08:30
Postat av: Imme

folk börjar bli galna. kan dom inte själva vara med i en dokusåpa måste en annans begravning bli det. dagens människor är så mediakåta så jag vet inte vad!

2008-05-11 @ 22:13:02
URL: http://broder.blogg.se
Postat av: Pelle

Japp, så är det.

2008-05-11 @ 22:14:18
URL: http://pelleindahood.blogg.se
Postat av: Vendela

Tjaa!! :)

2008-05-16 @ 14:01:38
Postat av: Pelle

Heeej Vendela =D

2008-05-16 @ 15:25:36
Postat av: Kawan och Murre

Håll käften din jävla hora!

2008-05-19 @ 11:57:26
Postat av: Pelle

='(

2008-05-19 @ 19:05:07
Postat av: U.

Jag har i och för sig rätt länge tvivlat på statlig verksamhets kompetens... i alla fall när det kommer till public service.

2008-05-20 @ 09:50:46
URL: http://nettelblad.blogg.se
Postat av: Pelle

Kunde tänka mig det, din lille liberal =D

2008-05-21 @ 09:13:28
URL: http://pelleindahood.blogg.se
Postat av: Lindbom

Det enda public service borde syssla med är samhällsinformation, nyheter, och program som debatt och annat crap. och det borde inte vara tvång på att betala tv-licensen.

2008-05-23 @ 19:45:28
URL: http://lindbom.blogg.se

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0