K

Hoppípolla Glósóli



Höstvegetationsbild Från Torneträsk av Leander Engström, 1910.



Hej! Jag gav upp Julkalendern faktiskt; Den var trots allt inte så intressant. Inget julmyspys alls.

Det här får ni ta hur seriöst ni vill, men jag börjar i alla fall hitta ett sätt som är bra uppdateringsmässigt, samt roligt att skriva på!
  • Är försenad två veckor med en påminnelse på en räkning som är försenad en månad. Har inget mer att tillägga här.
  • Jag ska till Hovrätten i Stockholm på Måndag, på grund av att gänget från Sernanders Väg har överklagat. Efter Salem har jag entveder lärt mig att bajsa på byråkrati och det svenska rättssystemet. Ursäkta min barnsliga formulering, men tyvärr, jag lever bara högst två gånger.
  • Jag blir alltmer förbannad på UNT och deras insändar-sida. När ska folk lära sig att kommunen inte lyssnar på dem, även om de berättar att de inte får boende och är 201 år gamla (jag har erfarenhet av detta på ett sätt eller annat)? Och när ska folk som blir förbannade på den lära sig att ta itu med sina irritationer på bättre sätt än att läsa insändare efter insändare ändå? UNT är i övrigt en ganska intetsägande tidning; Dess lokalpatriotiska anda skrämmer mig, och de undermåliga kultursidorna får en nästan att förstå att varje morgontidning är liberal (?).
  • Min mamma tvättade en jacka som jag inte har använt sedan den trettionde av Augusti. Där hittade hon en svart och en röd stjärna, en SUF-pin, ett par utomordentliga öronproppar samt elva kronor. Detta högst välordnade fynd fick mig att rysa av glädje, och under resten av kvällen slogs jag.
  • Man kommer inte åt Southpark, och det är det som gör att jag sitter uppe varje kväll från elva till tolv.
  • Biblioteket måste vara den finaste institutionen som finns. Jag lånade tre filmer, samt fyra jazz-skivor där, utan att direkt behöva betala ett enda öre. Fantastiskt.
  • The Beatles har återvänt in i mitt liv som en flygande matta! Har kanske, under de 10 år som detta band har varit min ledsagare, underminerat Revolver något.
  • Omslaget till Fugazis skiva Steady Diet of Nothing är bland de snyggaste jag har sett. 
  • Om du tror att jag driver med dig: Jag vet inte ens vem du är!
Nu får ni i lugn och ro dricka Chai-latte och beställa festivalbiljetter, medans jag planerar nya stordåd. (Ursäkta min tydliga flamsighet angående Festivaler. Det är bara det att alla alltid är så extremt glada inför nya bandsläpp, och när jag inte kan sätta mig in i det [det kan jag, men läs vidare nu] så gillar jag att driva med det istället. Jag tycker det verkar askul. )

Sov gott, ha det bra, godnatt.

(Det är väl extremt småborgerligt och överpretentiöst att skriva första bokstaven i sitt namn som signatur, men inte så farligt att skriva hela sitt namn i detta ämbete, så jag gör det istället. Om ni inte har fått "Pelle Westlin listar 100 Småborgerligheter" så skicka ett iPhone-meddelande till mig, så faxar jag över den på nolltid).

Pelle, stoppas 01.14

Kommentarer
Postat av: Oskar

Du förstår nog vilken del av inlägget jag kommer att reagera på. Om det kan jag säga 1) Har du sett DN:s kultursidor? Det är iiinte liberalt om man säger så. Och framförallt 2) vad är det som säger att en liberal tidning skulle ha undermåliga kultursidor? sen när är den kultur som förespråkas av vänstern mer värd eller bättre än andras? visst, du kanske uppskattar sån kultur mer, men då kan du inte läsa UNTs kultursidor och antingen skylla på att de är dåliga för att de är liberala, alternativt tycka att de är dåliga för att det är en annan kulturform som promotas än den du diggar. tack.

2008-12-11 @ 10:38:08
URL: http://lindbom.blogg.se/
Postat av: Martin

Kultur ska väl vara liberalt? På så sätt att den ska vara fri? Jag vet att liberal i mångas öron är ett skällsord, men det beror ju helt på i vilket sammanhang som det används.

2008-12-11 @ 13:46:04
URL: http://litesomengud.blogg.se/
Postat av: Pelle

Ni kan börja med att notera frågetecknet, sedan missförstår ni mig. Jag använder UNT som ett direkt exempel eftersom att deras kultursidorna är extremt intetsägande och tråkiga, jag hackar inte på dem för att UNT är en, enligt deras egen utsago, liberal tidning.

2008-12-11 @ 16:22:02
URL: http://pelleindahood.blogg.se/
Postat av: Oskar

Okej, tack Pelle, nu hänger jag med. Martin, j'absolut, liberal är ju mer än bara en politisk åskådning. Haha förresten, är det bara jag som är lättad över att Uppsala inte blev kulturhuvudstad?

2008-12-11 @ 18:04:57
URL: http://lindbom.blogg.se/
Postat av: alexander

visade jag dig stjärnan på starbucks vid la defense, där vi var? den är iaf cool, halva är rött och halva är svart. ;)

2008-12-11 @ 21:49:55
Postat av: kavan

biblioteket - faktiskt

2008-12-12 @ 18:18:14
URL: http://kavanosmani.blogspot.com
Postat av: Martin

Oskar: Du har så rätt ang. kulturhuvudstadsgrejen. Vi förtjänade det ju verkligen inte.

2008-12-12 @ 23:02:07
URL: http://litesomengud.blogg.se/
Postat av: imme

ÄLSKA BIBLIOTEK!! den typ mest underskattade samhällsinstitutionen som vi har. jag minns att jag sa i sexan - cykeln och biblioteket är de bästa av uppfinningar (bortsett från pencillin och sånt crap, jag talar om vardagliga saker. inga läkemdedel.) ut och in.

2008-12-16 @ 09:15:24

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0