K

Utanför Ramen - Tiden Stannar

Då var det dags igen. Veckan började glatt, och en sjundedel är snart över (hehehe), och snart är det jul! Det blir väl skojigt? På Julafton tar julkalendern slut också. Det är inte så skojigt, kanske.  Här kommer en lista som det står saker i.

  1. Jag har sålt klart alla julgrejer. Nu kan SMIP 07-A äntligen åka till Kenya efter att ha väntat i flera månader (tänk er att jag har tappat tidsperspektivet totalt).
  2. Imorgon ska jag lämna tillbaka mina byxor som gick sönder. Det blir förhoppningsvis ett kärt återséende med mina 400 kronor. För dem köper jag en skiva eller nya byxor. =)
  3. Jag har en jäkla massa intressanta grejer att läsa. Jag måste läsa klart En Anarkists Minnen, En Dag I Ivan Denisovitjs Liv, och så sent som denna kväll så släppte pappa ner tre reportage skrivna av Günther Wallraff. Jag tycker att det är trevligt att läsa. Men!
  4. Mitt rum är städat. Jag älskar att ha ordning i mitt rum, och jag vill inte ha något jävla stök. Då trivs jag inte där =).
  5. Husets enda Designpryl är nu belägen i mitt rum: En vacker adventsljusstake! Den har en mysig 60-talsstil, proklamerade min fader mig, så jag lade vantarna på denna pjäs tämligen fort.
  6. Jag behöver köpa nya strängar, fler sladdar samt nya stämskruvar till min gitarr. Det kostar att spela, men det får man ta.
  7. Jag hälsade på min kära syster Johanna i hennes hem i Skinskatteberg förra helgen. En mycket välordnad visit, med mycket stoj och lite sömn (det var stoj att riva ner diverse klistermärken [nazister är välkomna på denna blogg också] och min avtappade sömnhalt berodde på att min käre far snarkar).
  8. Snart ska mitt målande börja. "Jag härmar ingen, jag älskar bara konst" citerar jag mitt själv, minns dock inte när jag yttrade dessa vackra ord. Ateljé blir det nya gästrummet hemma hos min fader.
Därför! Avslutar jag med ett stycke konst, en målning av Leander Engström. Ha det så bra =D


Kommentarer
Postat av: Oskar

Oj här var det många spår.(litesomengud, någon)? haha på tidsperspektivet. Wallraff var ett jävla stolpskott. Haha på smileyn efter "Då trivs jag inte där". Otroligt fin tavla, lycka till med måleriet. (ska själv sätta igång med min saga tror jag...kanske)

2008-12-01 @ 23:28:07
URL: http://lindbom.blogg.se/
Postat av: Martin

åh? sa någon litesomengud? mysigt inlägg och du, vi ska färga kläder du och jag!

2008-12-02 @ 15:41:12
URL: http://litesomengud.blogg.se/
Postat av: Pelle

Oskar, jag har tagit inspiration av "litesomengud", men vi kan inte längre jobba tillsammans =). Och det andra kan jag bara hålla med om (förutom Walraff, som jag håller kär)



och Martin, Ja. Nu ska vi jobba tillsammans.

2008-12-02 @ 19:30:21
Postat av: alexander

Du är ute på jävligt tunn is nu. Bara så att du vet.

2008-12-03 @ 00:05:17
Postat av: Pelle

Ja, jag har i alla fall inte mitt kontokort i en bandsåg. (testar)

2008-12-03 @ 00:13:44
Postat av: alexander

hahahaha (kontrar)

2008-12-03 @ 19:35:27
Postat av: Oskar

Snuskbulle. ;/

2008-12-03 @ 20:29:54
URL: http://lindbom.blogg.se/
Postat av: Bea

min favorittavla alla kategorier är Picassos the doves ( den finns i min egen version 1.20x50 cm format hemma i mitt hus).



Sen tycker jag att du ska köpa sådanna byxor som gick sönder. Dom vad snyggve!

2008-12-04 @ 21:22:02
URL: http://beaklein.blogg.se/
Postat av: kavan

kalla kriget upprepas varje dag...stoppa rasismen! // Imme känner det

2008-12-09 @ 21:54:58
URL: http://kavanosmani.blogspot.com
Postat av: Oskar

Skriv ett nytt inlägg!!! och inte ett ord om avsaknad av inspiration.

2008-12-10 @ 13:11:46
URL: http://lindbom.blogg.se/
Postat av: imme

HAHA. dina byxor. bästa snöbollskriget ever!!

samt vill jag lägga till att jag INTE gillar mitt rum välstädat. då får jag panik och slänger en tröja på golvet.

2008-12-16 @ 09:20:25
Postat av: imme

kavan, va? JAG KÄNNER DET JA!!

2008-12-16 @ 09:21:38

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0