K

El´Zóne. Sera Beur

Jag tänkte att jag skulle berätta lite saker.

Julafton var magnifik, julhelgen likaså. På Julafton var alla glada och jag smilade runt som en annan fink.

  • Jag har sovit till tolv varje dag, vilket väcker två tydliga resonemang: Jag blir utvilad och det är skönt att sova, men jag känner för var dag som går att man måste ta till vara på sin tid. 
  • Jag har läst ut Erlend Loes bok "Naiv. Super", som var ett högst upplyftande litet mästerverk. I den står det om en författare som redogör för att tid inte existerar. "Livet handlar inte om slut, livet består bara av ögonblick" säger Tim i The Office. Väldigt intressant, sant. Båda.
  • Skrivmaskinen har fått lite mer uppmärksamhet på senaste tiden. Jag lyckades skriva klart ett dikt-experiment i häft-form på fem sidor under ett par dagar. Oskar / har fått läsa den, men tills vidare låter jag den ligga i hyllan. Jag tänkte att det kunde vara början till att skriva mer saker på den, jag gillar det.
  • Jag har blivit trött på att agera mellanhand åt allt och alla. Jag kanske har fel, men ibland skulle jag bara vilja ligga ner och läsa mer böcker än vad jag redan gör.
  • Tafsande Cyklist är på offensiven; Ett nytt album är på upprampen, med (minst) 8 låtar, kanske bättre än förra albumet.
  • Robin sade i samband med föregående punkt att han kommer att sakna den här tiden om några år.
  • Mellandagsrean visade sig vara en stor framgång. Jag lyckades inhandla en ny vinterjacka som strålar grönt, i samtid med mina hålsargade, röda vantar. Jag köpte nio skivor och två tröjor utöver detta. Kapitalismen jobbar slugt och listigt, precis som den där räven som var med i UNT förra veckan.
  • Jag tittade på filmen Amadeus för två veckor sen och kunde konstatera två saker: Efter att ha sett filmen ungefär tre gånger sammantaget är det en av mina favoritfilmer. Den andra saken är att jag under filmens gång jämförde mig med Mozart och insåg att jag är nutiden. Speglar.
  • Många människor kan göra saker samtidigt och tycka att det är bra, och det tycker jag är väldigt intressant.
  • Kavans mamma bakade Afghanska julkakor till mig. Det uppskattar jag otroligt mycket.
Det var allt jag hade. Här har ni en bild som min far har tagit.




Kommentarer
Postat av: Oskar

Mysigt inlägg! jag omnämndes, det gillas.

2008-12-30 @ 16:51:25
URL: http://lindbom.blogg.se/
Postat av: kavan

ni får inte öre för den här skivan! ;)

2008-12-30 @ 19:22:26
URL: http://kavanosmani.blogspot.com
Postat av: Bea

Även om du lyckades pricka in mycket så saknar jag omnämnandet av vårat låtskriveri som blev relativt lyckat!

2008-12-30 @ 19:59:10
URL: http://beaklein.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack Oskar =D,



Det får vi visst



och jag tänkte skriva ner det, men jag tänkte faktiskt efter och tänkte att du borde höra låten först (den blev fett bra och jag har creddat dig till resten av bandet)

2008-12-31 @ 00:43:37
Postat av: christina

PELLE! jag har dåligt samvete att jag inte pratade mer med dig idag när jag träffade dig. jag var helt uppe i tankarna om vilken storlek på jeansen jag skulle ha (vilken lame ursäkt)



hoppas du kommer på den planerade smip-fikan på fredag så ska jag utnyttja tiden bättre!



ps. gillade nya frisyren! ds.

2008-12-31 @ 01:36:19
URL: http://croissant.blogg.se/
Postat av: Pelle

Det är inga problem El Chrizzo, känner själv igen mig, fast i skivbutiksscenario, hehe. Jag kan förmodligen dyka upp på fredag, borde inte vara några problem. Vi kanske ses på nyår =D



Ps. Tack =D. Ds.



2008-12-31 @ 01:49:00
Postat av: Johan

Snygg jacka!

2008-12-31 @ 04:42:27
Postat av: imme

agera mellanhand är inte bra, så säg till så kommer jag och agerar kung leopold. men på ett mer pacifistiskt sätt.

din jacka är fierce! do the twöörl. mycket klädsam är den.

2008-12-31 @ 16:11:45
Postat av: Anonym

Trust, encouragement, reward, loyalty... satisfaction. That's what I'm... you know. Trust people and they'll be true to you. Treat them greatly, and they will show themselves to be great.

2008-12-31 @ 17:20:54
Postat av: Frans

Var glad åt att du är ett nav och inte en usel eker;)



Vad innebär DKVM-knappen?

2009-01-03 @ 17:29:29
Postat av: Isabella

Du sover inte bort dina dagar. Du drömmer bort dem!



Man glömmer att man trivs med livet ibland, skulle jag vilja säga.

2009-01-06 @ 23:39:47
Postat av: Isabella

Och varför går det inte att kommentera ditt senaste inlägg?



Det var fina bilder i alla fall.

2009-01-06 @ 23:40:46

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0