K

1.

"...det har blivit vanligare att morsan gråter. Hon blir känslig så fort något oväntat händer. Jag försöker bara förklara något, men det slutar bara med att vi skriker på varandra. Hon jagar upp sig över det mesta nu känns det som. Man får väl förstå henne. Jobbar sent, får ta mycket skit på arbetet, har mycket att göra hemma. Jag förstår nästan inte hur hon orkar hålla igång. Då får hon väl ta till ett glas vin då och då, det är väl inte för mycket begärt av henne. Men ibland undrar man hur långt det får gå, då hon blir alldeles för högljudd och arg på saker, så att det går ut över mig. Hon undrar varför jag inte vill prata med henne, men under hela mitt liv har jag fått höra saker som förväntas ge mig dåligt samvete. Därför har jag växt upp med en gråtande morsa, som alltid har sagt att jag gillar pappa för mycket, att jag hellre vill vara hos pappa, att mamma är dum, att pappa säger åt mig att mamma är dum, att pappa är roligare. Klart jag har börjat se mellan fingrarna med allt skit jag har fått höra och ta, då jag älskar min mor. Jag har nästan glömt bort den gången hon slog till mig i ansiktet, och jag kände hur skönt det var att skrika "dra åt helvete!" och springa iväg till lekplatsen. Och jag kommer knappt ihåg hur hon försökte låna femhundra kronor av morfar, för att få allt att gå ihop, men att morfar inte hade pengar heller. Men jag reagerar starkast på småsaker. Som när hon stängde dörren tyst på natten och kramade om mig innan jag skulle sova, trots att hon fick ta anti-depressiva tabletter på grund av den knapra situationen vi levde i. Det är därför jag skäms för att skriva detta till dig, men det är sanningen. Hör av dig. ''



Kommentarer
Postat av: Martin

Väldigt stark text som självklart lämnar en med en massa frågor som jag säkert kommer att ställa någon regnig dag.

2008-12-19 @ 10:17:31
URL: http://litesomengud.blogg.se/
Postat av: Oskar

Håller med överstående. Kan tillägga lite saker nån annan gång, i en annan sinnestämning.

2008-12-19 @ 17:46:48
URL: http://lindbom.blogg.se/
Postat av: Isabella

well, ovanstående. ses i morgon pelle!

2008-12-19 @ 19:55:14
Postat av: Emilia

... som tidigare talare.

Det är väldigt starkt och ärligt skrivet.

Men jag hoppas verkligen att du får en bra jul, och jag vet att det är extremt klychigt att säga detta men vafanm, jag finns alltid här.

2008-12-21 @ 20:26:05
URL: http://amanfromargentina.blogg.se/
Postat av: Pelle

Hyvens! God jul på er =D

2008-12-22 @ 01:29:00
URL: http://pelleindahood.blogg.se/
Postat av: kavan

har inte kollat din blogg på ett tag, du får ursäkta för min absenta närvaro. vad mer kan man säga en ovanstående? och jag vet inte vad jag ska tro, men hursomhelst; även om detta var något jag skulle läsa i en tidning eller varsomhelst skulle jag starkt reagera på den.

2008-12-28 @ 14:01:24
URL: http://kavanosmani.blogspot.com

Här har du chansen att säga vad du tycker om mig!:

Namn:
Du Känner Väl Mäj??

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0